sulaco

Hledat / Search

Přejdi na obsah

Aliens Colonial Marines

Project

Aliens colonial Marines - Expresní vejtah do pořádný hromady sraček
Aliens Colonial Marines - Express elevator to huge pile of shit.


Čekali jsme dlouho, no a konečně 12.2.2013 jsme se dočkali. Jsou tu další Vetřelci jako hra,
ale tentokráte bylo kolem toho spousta chvástání a falešných IN-GAME videí.
We waited a long time and finally it is here. In 12´th January 2013 was released another alien game, but now there was lot´s of strong words and fake in-game footage around it.


Jsme na
SULACO webu a všichni tady jsme určitě Vetřelčí fandové. Tak jsem se rozhodnul zakoupit Aliens Colonial Marines pro svou konzoli PS3 (chyba),a podělím se s vámi o pár momentů.
Všichni určitě znáte ten krásnej 11ti minutovém trailer z roku 2011, kterej nabudil spoustu lidí.
We are on the Sulaco website and we are all Aliens fans or even harder fanboys., so I´ve decided to buy the Aliens Colonial Marines PS3 game (big mistake) and I´ll share few moments from it just for you. All of you probably know the nice 11 minutes long in game trailer from E3 2011, that driven lots of fans crazy.

Právě z toho důvodu jsem si objednal hru. Chtěl jsem vědět jedno: Jak bude vypadat SULACO zvenku a zevnitř. Hned prvních pár okamžiků mě dalo odpověď..a pár dalších otázek.
Jedno po druhém : 3d model ve hře vypadá obstojně textury jsou , jaký jsou - přijatelný- ,ale ikonické logo USS SULACO je fakt hnusně nepovedený….fakt tomu nerozumim…blíže vysvětlím….
In that light I purchased the game. What i wanted to know was this: How is the Sulaco will look like, from the outside and from the inside. The first few second gave me the answer and few new questions. But first things first. The 3d model in the game is not bad. The texture is what i t is - acceptablee - , but the iconic logo USS SULACO is shitty bad…I don´t understand that….let me explain…

Uss Sulaco

Toto je model vytvořený pro původní film Jamese Camerona Aliens 1986. (Trošičku jsem ho obarvil, aby bylo lépe vidět následující). Povšimněte si písmen, které jsou umístěny při spodní hraně panelu, na kterém jsou napsány a nad nimi je přidělán obdelník s výstupkem. Písmena jsou ještě docela blízko sebe
This is movie prop was used in the Aliens movie in 1986. (I´ve colored it for better comparation)
Notice that the Sign or text is situated near the lower edge of the panel structure , under the rectangle plate with the pin. Letters of the text are close to each other.

Trailer z E3 2011 ukazuje skoro stejnou věc. Nápis ne na správném místě a skoro ve stejném tvaru.
The trailer from E3 2011 shows nearly the same. Sulaco sign in right place and in right shape.

Toto pravidlo bylo aplikováno i na jméno druhé lodi USS SEPHORA. Font písma, tvar i umístění pod obdelníkem s výstupkem je stejné.
This rules was aplicated to second ship named USS SEPHORA..Font is the same , shape is the same, position under the rectangle with the pin is the same..

Je rozpoznatelné, že lodi jsou udělané v nějakém herním enginu, je tam hodně grafických skratek a sulaco nevypadá na kdovíjaký vysokopolygonový model…nicméně vypadá dobře.
It is noticeable, that the ships are done with the game engine, because there are lots of graphics shortcuts and the sulaco model is not so hi-poly mesh., but looks good.

Po roce se stalo TOHLE: Toto je přímo z intra a titulní "strany" HOTOVÉ HRY vydané 12.2.2013.
Vše je grafikou přímo z herního (unreal engine 3) enginu..žádný renderovaný CGI filmeček.
After one year THIS was happend: This is ingame title and intro screen OF THE FINISHED GAME.released 12.2.2013…all done with ingame engine. (unreal engine 3).no CGIs or so.

Špatnej rozměr pásmen (krátké U), špatná pozice celého nápisu (povšimněte si kde je ten obdelník s výstupkem). …Proč je nápis šedivě?
Bad dimensions of the font (short "U"), bad position of the text (notice of the rectangle with the pin)
…why grey letters?

Písmena USS před nápisem
chybí úplně?
the USS letters are missing?

A..coto?..pro změnu nápis na levoboku lodi chybí úplně???
And ..whatta hell?...no sign of the uss sulaco on the left side of the ship either???

Prvních pár momentů hraní: USS písmena jsou magicky zpátky a s celým nápisem je všechno špatně jak bylo napsáno výše.
First few moments of gaming: USS letters are magicly back and surely are done with bad font and bad in everything written above

Co to kurva je? To je teda kurevsky hnusný. To je vrchol ignorance, plivanec do tváří všech opravdových fanoušků.
Takhle posrat vzhled tak ikonické lodi jakou USS SULACO je.
What the fuck is this? This is pretty shitty ugly. This is top of the ignorance, this is a spit into real fan´s faces. They fucked up the look of the USS SULACO, that iconic ship

Pokusil jsem se udělat takovej
rychlo filmeček, jak by vypadala procházka naznačeným tunelem mezi loděma, když
by Sulaco mělo ten správný nápis, a třeba i
díru po vystřeleným EEV modulu z Aliena3.(žádný extra svetla nebo povrchový efekty nebo odrazy)
I rendered a quick clip for your imagination of scene of my USS SULACO model with right sign and EEV hole(from Alien3 movie) for example , when you are walking trough sketched umbilical tunnel. (no extra lights no extra surface effects such as reflection or so)

Get the Flash Player to see this Video.

A nejvíc zábavná věc na tom všem je, že když se dávno před tím (2010~2011) dělal návrh onoho spojovacího tunelu, tak použili můj boční pohled na sulaco k zachycení atmosféry. Je veřejně přístupný z mojí galerie na Deviantartu a volně použitelný. Takže proporce lodi měli a tvar nápisu taky….a přesto to parádně dojebali…kurva proč!!
And the funny thing is, that years ago (2010~2011) someone from the A:CM team created the sketch of the umbilical tunnel, used my side view of the sulaco for catching the atmosphere. It is free accesible from my gallery at DeviantArt and free for use. The result is: They have proportions of the ship , correct look of the ship logo and after all that, they completely screwed up the whole sulaco look… why!!

Důkaz , že nekecám: server
FORBES a jejich obrázek a můj deviant art a následné porovnání
Proof, that i dont lie: Forbes and their concept picture and my free for use deviant art sulaco picture for the comparation.

Pohled dovnitř
Inside look

A rozčarování pokračuje. Hangár pro lodě je další naleštěnéj prd. Důkaz, že hru spíchli ignoranti a ne opravdový fandové. Pozice hangáru v lodi je špatně, rozměry hangáru jsou špatně (holt je o jedno místo pro dropshipu kratší). Samotná výsadková loď je recyklovaný model, který je vidět celou hru se stejnými čísly 00 na přistávacích nohách, číslem 02 na boku a na 01 kabině. (proč?...další záplaty?)... Bishopovy nohy ležej na blbým místě….. a konečně přetlakové dveře pod lodí mají špatně posazenou a zvětšenou texturu. ..
And the dissapointment continues. The dropship hangar is another load of shiny turds…The proof that the game was maked not by a fans but true ignorants. The position of the hangar is wrong, dimensions of the hangar are wrong (one dropship place shorter), the dropship itself is recycled model shown trough the whole game with the same number on landing legs - 00 and different number on side - 02 and canopy - 01 (why?..another hotfix?).…Bishop legs are left in front of the ship..That is wrong. and finally the trap door to the pressure chamber has wrong placed and scaled texture…

A to je prvních deset minut hry….
….and that´s the first 10 minutes of the game….

Je tam pár momentů s atmosférou a několik ikonických míst:
kryoscránky, jídelna, zbrojnice …ale jsou půdorysně špatně a ještě schované ve tmě. ….takže si jich moc neužijete..prostě k nasrání!
There are few moments with atmosphere and few iconic places like cryotubes, dining room, Armory, but they are badly placed and hidden in dark ….What the Fuck!

OK….může te mě nazvat pedantem na nepodstatných detailech ve hře,
ALE právě detaily dělaj hru podle filmu.
OK, you can call me a pedant for all the unaccurate details in the game, BUT the details are making a movie accurate game.

Vokolo nás je hafo referentských materiálů, ze kterých se dalo čerpat.
Proč je nepoužili? Možná jo (když se zpětně podíváte na Sulaco v průběhu vývoje), pak je zahodili a přepracovaly je znova …a navíc blbě..do archivu FOXu se asi nikdo nepodival..
There are lots of reference materials around us. WHy didn´t they use them. Maybe they did (if you look back to the sulaco logo trough the development) and trash them and reworked them again..badly….how about FOX archive?...nothing?....


Kolonie
Colony

Stejně jako USS SULACO dopadla i kolonie Hadley´s Hope na LV426. Jen stručně. Interiéry jsou ucházející, až na hnusný displaye ,exteriéry celkem taky , ale důraz na detail veškerý žádný.. Jeden za všechny: Oboje hlavní hermetické dveře do kolonie postrádají modrý pruh a písmena S nebo N a nápisy NORTH LOCK nebo SOUTH LOCK. North lock dokonce přehlédnete, protože hra vás vede hlavní ulicí. Další ikonické místo je v řiti. Pokud byste chtěli nedejbože dělat layout rozmístění místností podle hry, tak na to radši zapomeňte…to že jsou většinou ve filmu za dveřma hned výtahy a schodiště, tak tady není…..Opravdový fanda Aliens prostě pláče…no jen se koukněte:
Hadley´s Hope on LV26 is the same case sa the uss Sulaco.Briefly: Interiors are fine excerpt the ugly displays, exterios goes the same way, but there is the same problem with the attachment to details. One for all: Both main hermetic doors have not the blue stripe on them and letters N and S are missing..so the signs NORTH LOCK and SOUTH LOCK. For 90% you overlook the North lock entrance because the game leads you trough the main street..another iconic place is gone. If you are one of the people who wants to make a layout of the rooms of the colony by this game…forget about it….stairways and lifts are completely wrong….layout is useless as shit. Real alien fan is crying..just look:

Screenshot ze hry
Game screenshots

Záběry z filmu
Movie screens

Kdyby Hadley´s hope dělali fandové, nebo k tomu byli aspoň přizváni, tak by tvůrci věděli že kolonie nemá na jižní straně (odkud do kolonie vstoupíte) větrolamy, protože na planetce je pouze jednosměrné proudění a to od (z našeho pohledu) severo-západu.
If the Hadley´s Hope was done by fans or they will be heard, the creators will have had the information, that the colony has no windwall in south perimeter (where you enter the colony), because there is only one termic circulation on the planetoid - from (our view) norh-west.

Už jsem napsal spoustu řádků a jak můžete vidět věnuju se pouze jednomu aspektu a to důrazu na detail….Bohužel je to tak. Takže ve hře je loď , co vypadá SKORO jako SULACO a je tam i kolonie co vypadá SKORO jako hadleys hope… …řekněme že to všechno je jak z paralelního vesmíru…ne z ALIENS univerza. Na co je pak licence, když věci neuděláte podle filmu.
I wrote lots of rows of text and I´m still in one aspect: attachement to detail. It is sad, but it is what it is. So there is a ship in the game which look like Sulaco, there is a colony which look like Hadley´s Hope…. All this crap looks like from paralel universe..not from ALIENS world ..for what is the licence then, if you don´t make movie accurate things.

Rozčarování pokračuje
Dissapointment continues

Co se ostatních aspektů Aliens Colonial Marines týče, tak tam snad nechci ani pokračovat. není skoro co psát. Chabej příběh..opravdu šitózní, nevyvážená hratelnost, debilní AI, je to přímočará střílečka se spouštěči událostí (když neuděláte TOHLE, tak se nestane TAMTO..když neprojdete tudy, tak se nepřátelé prostě neobjeví…klasický spouštěč),předskriptovaný souboje s bossákama, úplně kretensky udělaný předělový scény a vypíčený dialogy… stačí se podívat na jiný recenze.
I don´t want to continue further..Poor story, unbalanced gameplay, idiotic AI, time continuity errors, linear corridor shooter with event switches (if you don´t do THIS , THAT will not happend…if you don´t walk trough THAT , the enemy will not appear…classic switch), prescripted boss battles, retarded cut scenes and bullshit dialogs….see by your self from few other reviews…

Co ještě..
What else..

Z rozmanitého arzenálu a doplňků: Tlumič na pulzní pušku?..to jako vážně?
From the arsenal of weapons and upgrades :Silencer for pulse rifle?....seriously?

Smartgun ,granátomet, nebo raketomet ve vašem arzenálu nehledejte. Některé ve hře jsou , ale jen jako ochutnávka.
No smartgun, no grenade launcher no rocket launcher in your arsenal. They are in the game(few of them), but you can taste them only.

Verdikt:
My resume:

4/10
Bod za hudbu a zvukové efekty
One point for music and sound effects,
Bod za arzenál docela dobrých zbraní ,
one point for arsenal of really good weapons,
bod za detektor pohybu,
one point for motion tracker
a konečně bod za design vetřelců
one point for aliens creatures design
Bod dolů pro ty , co jsou ALIENS fandové a uživatelé konzolí (3/10)
(one point down for REAL Aliens fans and console users (3/10)


Je škoda, že výsledná hra nevypadá jako rok staré E3 demo. Jen se podívejte na ty rozdíly mezi nimi. Všechno , co se v E3 demu stane, ve finální hře není a podle mě fakt skvělej nápad nakladače s plamenometem byl totálně zazděnej.
It´s a pity that the final game doesn´t look like the one year old E3 demo. Just look at the differences between them. Every event in E3 demo is not in the final game and really good idea with the powerloader with flamethrower was wasted too.

Co se kurva stalo????
What the hell happend???

Gearboxi, Sego, Timegate…
Nenávidím vás za tu hromadu sraček, co jste z téhle značky udělali.
Gearbox , Sega, TimeGate…I hate you for making a pile of shit from this franchise.


p.s. A
Randy Pitchforde, vyšilovači z Gearboxu, jsi hlář. Lhal si mě, lhal jsi opravdovým Aliens fandům, lhal si celému světu, o grafice, hratelnosti, příběhu…..Vyser si voko.
p.s. And freaking out Gearbox CEO Randy Pitchford, you ARE a liar. You lied to me, you lied to true ALiens fans, you lied to whole world, about graphics, gameplay story …..Go fuck yourself.

Pro uklidnění si jdu zahrát MetalGeara 4.Což je mimochodem
6 let stará hra co by ACM ve všech aspektech strčila do kapsy.
…I go to play Metal Gear Solid 4, which is 6 years old game, and every aspect better than A:CM.



Vše, co je v tomto traileru, je i ve hře..v kontrastu s tím nedokážu pochopit , že A:cm můžou být tak špatní..
…I go to play Metal Gear Solid 4, which is 6 years old game, and every aspect better than A:CM.

Jan Rükr

Signing out….
___________________________________________________
15.3.2013 – UPDATE:
Trochu se spožděním jsem zjistil, že Přibily ve VERSUS dva módy: ESCAPE a SURVIVOR. Ty kooperativní hru vylepšují, ale pořád mám pocit , že se to dalo udělat trochu líp. Hraní za Vetřelce není dotažené z hlediska ovládání a kamera vám vtomhle taky moc nepomůže – občas se nemůže rozhodnout, z kterého úhlu má vůbec na scénu koukat. Je dobré zmínit, že za Mariňáky hrajete v první osobě, ale za vetřelce už ve třetí…a to kameře nedělá moc dobře, obzvláště ve skákacích a lezeckých pasážích.
I noticed – little bit late, that there are two more modes in VERSUS section: ESCAPE and SURVIVOR. Those mods fixing a bit whole Multiplayer campaign and i am still have a strange feeling, that they can make it better. Alien creature gaming is not perfect and the camera is not yout friend – sometimes it can´t decide from which angle you will see the scene. It´s good to know, that you are playing for marines in first person, but for Aliens in third person…and the camera in second case, in climbing and jumping sequences) is not good.

20.3.2013 - UPDATE:
Po aplikaci druhého updatu ve velikosti 110Mb (pro PS3) se vetřelci zdají být o chlup víc vychcanější a nenechají se tak snadno zabít (zvášť, když zůstane jen jeden) . Hráno samozřejmě na ULTIMATE BADASS obtížnost vale i přesto se u mě hra nehrabe ani k průměru. Uživatelé PC verze se dočkali 4GB patche stexturami a atmosférickým nasvícením …no nápis SULACa nikdo neopravil a do rozložení chodeb se už asi taky nikdo hrabat nebude…škoda.
After update of 110Mb of data to my PS3 ,the aliens look & feel more tricky and they don´t die so easily (if left only one of them specially). Played in single COOP , ULTIMATE BADASS mode, of course. The updated (patched) game is still far unded medium level rating (4/10)
There is
4GB Patch for PC users with HI-RES textures and atmospheric lightning …Well ,Sulaco sign is still shitty and layout of the corridors is still intact…pity.
_____________________________________________________________

Jestli máte podobné pocity (nebo třeba ne), podělte se o komentář:
If you have similar feelings (or maybe not), feel free for comment :



Menu | Project | Lodě/Ships | F.A.Q. | Download | Odkazy/Links | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku